Badania naukowe


Udział w projektach KBN/ grantach MNiSW

  1. Automatyzacja wyznaczania imperfekcji kształtu wysmukłych budowli oparta
    o komputerową analizę zdjęć cyfrowych o znanej orientacji przestrzennej

    (Nr N526 032 32/3385), Kierownik projektu: Prof. J. Bernasik,(główny wykonawca – dr inż. Mikrut) 2007-2009.
  2. Ocena efektywności wykorzystania sieci neuronowych w procesach automatycznej korelacji obrazów zdjęć lotniczych (Nr 1634/T12/2004/27), Kierownik projektu: S. Mikrut 2004-2007
  3. Wpływ kompresji na dokładność określania użytków na podstawie obrazów wielospektralnych (Nr proj. 4 T12E 026 26), Kierownik projektu: Prof. J. Jachimski, wykonawca – dr inż. S.Mikrut) 2004-2006
  4. Automatyzacja pomiaru na obrazach cyfrowych w zastosowaniu do fotogrametrycznego systemu trójwymiarowego pozycjonowania ciała dla celów rehabilitacji leczniczej
    (Nr proj. 4 T12E 052 27, Kierownik projektu: dr hab. inż. R. Tokarczyk, wykonawca – dr inż. S. Mikrut) 2004-2006.
  5. Modelowanie przestrzenne zmian wybranych elementów środowiska
    Słowińskiego Parku Narodowego (KBN 3060/P01/2006/31, Kierownik projektu: dr inż. K. Michałowska, wykonawca – dr inż. S. Mikrut) 2006-2008.

Udział w projektach przemysłowych :

  1. Wykonanie testów i analiz w zakresie określania geometrii zewnętrznej płatowca metodami fotogrametrii i skaningu” projekt realizowany dla PZL Mielec (A Sikorsky Company) w latach 2014-2015.  Kierownik Projektu: dr Sławomir Mikrut
  2. Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej – Etap II”, projekt realizowany na zlecenie Polskich Linii Kolejowych w latach 2014-2015 r. Projekt realizowany przez AGH: WIMiR i WGGiIŚ.
    Kierownik projektu Prof. dr hab. inż. Tadeusz Uhl
    Kierownik projektu ze strony WGGiIŚ: dr inż. Sławomir Mikrut.
  3. Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej – Etap I” projekt realizowany na zlecenie Polskich Linii Kolejowych w latach 2011-2013 r.
    Kierownik projektu Prof. dr hab. inż. Tadeusz Uhl, koordynator projektu – dr inż. Sławomir Mikrut.
  4. Badanie wpływu kształtu, rozmiarów i właściwości odbiciowych elementów infrastruktury kolejowej w powiązaniu z gęstością i kierunkiem mobilnego skanowania laserowego na zdolność        automatycznej identyfikacji obiektów infrastruktury” – projekt realizowany zlecenie Polskich       Linii Kolejowych w latach 2012-2013 r. Kierownik projektu dr inż.  Sławomir Mikrut.
  5. Analiza zdjęć samolotu M28 pod kątem określenia powierzchni formacji lodowych” – projekt badawczy realizowany na zlecenie PZL Mielec w roku 2013 – Kierownik projektu dr inż.  Sławomir Mikrut.